Het orkest

Algemene info

Het harmonieorkest is het grootste orkest van de vereniging en telt ongeveer 40 spelende leden. Er wordt wekelijks op donderdagavond gerepeteerd en per jaar worden diverse concerten gegeven, die vaak rond een thema zijn samengesteld.

Het repetoire wat het harmonieorkest ten gehore brengt, bestaat veelal uit lichte, moderne muziek. De harmoniecommissie zorgt er voor dat de muziek artistiek, muzikaal en inhoudelijk op niveau is en dat iedere sectie binnen het orkest aan bod komt.

Vanzelfsprekend neemt de harmonie ook een belangrijke plaats in binnen de dorpsgemeenschap. Bij plaatselijke evenementen is het harmonieorkest, samen met de slagwerkgroep, dan ook vaak marcherend van de partij. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de intocht van Sinterklaas, het begeleiden van beide gilden op Willibrordzondag en een muzikale rondwandeling tijdens Koningsdag.

Het harmonieorkest staat onder leiding van Karin van Dijk.

Repetitieruimte

Het Huis van Waalre
Koningin Julianalaan 19
5582 JV Waalre

Repetitietijden

Donderdag | 20.00 – 22.15 uur
Leerlingenorkest
Opleiding

Het leerlingenorkest is het opleidingsorkest van de vereniging. Hierin spelen zowel leerlingen die pas net zijn begonnen met muziek maken als leerlingen die al een tijd muzieklessen volgen en mogelijk al een muziekdiploma op zak hebben. Hierbij worden zij ondersteund door enkele gevorderde muzikanten uit het harmonieorkest.

Onder leiding van Maarten Scheepens wordt een gevarieerd programma samengesteld wat voor voldoende uitdaging zorgt bij alle opleidingsniveaus. Hij zorgt ervoor dat de leerlingen continu uitgedaagd worden om nieuwe dingen te leren op hun instrument. In het leerlingenorkest leren de muzikanten op een leuke manier de beginselen van het samenspelen in een orkest. Het leerlingenorkest heeft diverse optredens per jaar, bijvoorbeeld in speeltuin De Klimbim, tijdens het Vliegerfeest en bij het buitenconcert van de vereniging.

Repetitieruimte

Het Huis van Waalre